úterý 14. ledna 2014

Obecně o vlasech a pleti

Ahoj. Dnes nebudou žádné fotky, takže pokud Vás nebaví číst, vzdejte to rovnou :D Sepsala jsem nějaké postřehy ze školních přednášek a nějaké moje vlastní tipy, tak snad se Vám něco z toho bude hodit :)

Nejdříve pár výkřiků do tmy na téma vlasy
 - vlas se vyživuje jen dokud neopustí pokožku, poté už je péče na nás
 - nejlépe se do vlasu vstřebá lanolin, takže i když se najde dost odpůrců, vlasům prospívá
 - každé 3 roky dochází ke kompletní výměně všech vlasů na hlavě
 - z jedné cibulky vyroste vlas průměrně 7x
 - kořínek neví, jak daleko je koneček (tzn častější stříhání růst vlasů neurychlí)
 - růst vlasů závisí na ročním období (nejrychleji rostou vlasy v létě)

Nyní chytrá věta o pleti a následují moje vlastní tipy

Pokožka jako taková se skládá z pěti vrstev. Ale jen spodní tři rostou a přibývají. Dvě vrchní už jen rohovatí a olupují se.

Kosmetika je samozřejmě hodně důležitá. Ale na pleti se odráží i náš celkový psychický i fyzický stav. S psychikou je to těžší, protože bez stresu dneska žije jen málo kdo. Co se týče fyzického stavu, dá se vše napravit mnohem "jednodušeji". Pokud pominu závažnější problémy a nemoci, vyzkoumala jsem sama na sobě několik věcí.

Pití - každý říká, jak je důležité hodně pít atd. Já osobně tomu zrovna moc nedám. Ale snažím se to změnit a mám vedle sebe neustále sklenici s vodou. Tím se donutím pít více, než kdybych si pro pití chodila až dostanu žízeň. Kromě obyčejné vody mám ráda i zelené čaje. Moje pleť je s dostatkem vody svěžejší, vypnutější, neobjevují se tolik vysušená místa ani pupínky.

Pocení - ano, většina lidí nesnáší, když se potí. Ale teď nemám na mysli polomrtvé lidi v létě v MHD. Myslím tím sport. Mé pleti velmi svědčí, když se pořádně zapotím například při běhu. Krásně se mi vyčistí póry. Samozřejmostí je pak pro mě opláchnutí obličeje co nejdříve. Určitě by byla dobrá i sauna, ale tam já chodím nerada a navíc při sportu toho dělám pro své tělo víc. Jako domácí možnost, pokud není počasí nebo nálada na sport, je napařování obličeje. Vezmete nějaký hrnec nebo mísu, nasypete bylinky (to není tak důležité, jde spíš o pocit a vůni), nalijete horkou vodu, předkloníte se, hodíte ručník přes hlavu a vydržíte co nejdéle. Skvěle to funguje i pokud máte rýmu :D Pleť je pak ideální opláchnout teplou vodou a dočistit pleťovým tonikem. Podle mě je to velmi funkční metoda, ale jsem na to dost líná. POZOR! Příliš často neprovádět, pleť by se vysušila.

Strava - vědecky to sice prokázáno nebylo, ale u mě má jídlo velký vliv na pleť. Samozřejmě je třeba jíst hodně ovoce, zeleniny a blablabla, to si přečtete kdekoliv na netu. Za svůj život jsem vyzkoumala, co mé pleti vyloženě nesvědčí. Musím si dávat pozor například na kečup. Je kořeněný, octovaný a já nevím co všechno. Celkově si dávám pozor na hodně koření a soli. A když sním pozdě večer čokoládu, zdá se mi, že se mi ráno objeví více pupínků. Takže se snažím omezit ochucovadla a chuťově výrazná jídla z polotovarů (viz čínská polévka).

A co Vy? Máte to podobně nebo máte vlastní triky pro "krásu zevnitř"?

Žádné komentáře:

Okomentovat