čtvrtek 13. března 2014

Moje vlasy

Ahoj :) Dnes vám chci napsat něco o svých vlasech. Myslím, že to pomůže, co se recenzí týče a nechci to podrobě vypisovat do každého článku. Berte prosím v potaz, že jsem to psala už docela dávno, tedy v době, kdy jsem neměla melír. Narcistický článek o svém melíru mám pro Vás taky :D A pokud nemáte rádi kecací články, rovnou přestaňte číst :D


Odstín

Jako malá jsem měla asi do 3 let vlasy světlé. Ne úplně bílé, ale takovou špinavou blond, která postupně tmavla. Poté mé vlasy ztmavly na můj současný odstín, což je podle mě tmavší hnědá, ale podle toho kadeřnického škatulkování je to středně hnědá. Vlasy jsem nikdy neměla komplet barvené. Jen jednou jsem měla podomácku zhotovený melír a jednou od kadeřnice. Ten první byl světlý a bylo mi asi 11 let. Sestřenka dostala barvu a zbyla pro obě. I přes naši nešikovnost nebyl výsledek špatný, vypadalo to celkem přirozeně a ani odrosty nevypadaly úplně nejhůř. Druhý melír byl červený a je to tak dva roky zpátky. Šla jsem se sestřenkou ke kadeřnici u ní ve městě a chtěla jsem nějaký nenápadný melír, spíše světlý. Nakonec mě ukecaly na červenou. Nebylo to nejhorší, ale mám prostě radši přirozené odstíny. Nejvíce mě štvalo to vymývání ze začátku, nemohla jsem si vzít ani bílé triko, abych si ho od barvy nezašpinila. Naštěstí melír se pěkně vymyl a zbyly mi po něm světlejší proužky, které vypadaly dobře po celou dobu odrůstání.

Struktura

Vždycky jsem měla vlasy vlnité. Ne kudrnaté, ale tak hezky přirozeně vlnité. Záleželo, jak jsem se vyspala nebo když jsem je vyfénovala, byly úplně rovné. Občas mě to štvalo, když jsem si vlasy přeležela, ale jinak to bylo fajn, byly vzdušné a poddajné. Bohužel v únoru mě na maturák česala kadeřnice v salonu, kam jsem jinak na stříhání chodila pravidelně. Dělala mi vlny žehličkou a po prvním umytí se mi vlasy narovnaly a od té doby se nezkroutily. Mrzelo mě to a navíc jsem měla hodně přepálené konečky. To mi tolik nevadilo, protože jsem stejně po plese chtěla jít na stříhání. Do toho salonu už jsem se vrátit nechtěla, tak jsem vyzkoušela Toni and Guy, kde měli slevu pro studenty, takže mě stříhání stálo 650 Kč. Bohužel výsledek nestál za nic. U nich nejsou kadeřnice vyučené, ale začínají mytím hlavy a postupně se propracovávají ke stříhání. Mě zřejmě stříhala nějaká začátečnice, protože další kadeřnice mi řekla, že je to hrůza. Nechtěla jsem obětovat moc z délky, takže mi to sestříhala, ale tak nějak do dvou vrstev a ty vrstvy nepropojila. Nevím, jak jinak to mám popsat. Každopádně mi tam nakonec řekli (muselo se sejít 5 kadeřnic, než to některá věděla), že tou žehličkou mi nejspíš přepálili keratinové spoje ve vlasech. Bohužel chvilku po ostříhání už se začaly objevovat roztřepené konečky a to už bylo v době, kdy jsem o vlasy pečovala stejně jako teď. Asi dva měsíce od stříhání mi kamarádka nabídla, že má slevu do nějakého salonu, tak jsem s ní šla. Tam mi to kadeřnice zkrátila po předchozí domluvě o trochu víc a hrozně mi zdrbla předchozí účes. Byla jsem velmi spokojená a od té doby se mi neroztřepil jediný koneček. Ano, vím, měla bych se nechat stříhat častěji, ale nějak nemám odvahu. Co se týče vlnění, prý se to spraví až to odroste, tak uvidím.

Současnost

V současnosti se o svoje vlasy starám mnohem víc jak před rokem. Ne že bych se o ně dříve nezajímala, ale řekněme, že od té doby, co čtu hodně blogy, mám širší obzory. Myslím, že se to vyplácí, protože mi vlasy hodně lidí chválí. Chtěla bych vlasy ještě delší, což by se mi bez toho požehličkového průšvihu podařilo mnohem dřív. Hrozně se mi líbí vlasy, jaké měla Miley Cyrus, když hrála ve filmu Poslední píseň. I když vím, že asi tak pravidelných vln a objemu nikdy nedosáhnu. No pak je tu samozřejmě otázka, jak přírodní vlasy měla ona.... :D Každopádně se o vlasy budu dál intenzivně starat a myslím, že už pomalu budu hledat nějakou kadeřnici., ke které vyrazím, až objevím první roztřepený koneček. 

Vlasová kosmetika

Tohle téma tady moc rozpitvávat nebudu, protože o tomhle píšu v běžných vlasových článcích. Snad jenom nějaké obecné informace. Vlasy se mi hodně rychle mastí a konečky jsou naopak velmi suché. Používám jak přípravky hodně levné (Balea), tak i drahé (Lush). Šampony často střídám, což je dokonce žádoucí. Na kondicionéry jsem stále dost líná, i když je to rozhodně lepší jak před tím. Hodně často však používám kokosový olej a aspoň jednou týdně si dávám nějakou vlasovou masku. 

Další péče

Vlasy tepelně upravuji tak jednou za dva měsíce, když fakt musím, aby mi na chatě neumrzla hlava. Na česání používám hřeben Tangle Teezer a češu se většinou jenom ráno. Nechci si zbytečně roznášet po vlasech mastnotu a tolik se mi vlasy necuchají. Dodnes jsem nezjistila, jestli vlasy více trpí v gumičce nebo rozpuštěné. Gumička je může přelámat, ale neustále tření o oblečení, židli atd jim také určitě nesvědčí. Také na noc si někdo vlasy splétá do copu, ale opět nevím, co si o tom mám myslet. Ale je fakt, že čim delší mám vlasy, tím více si je v noci "přilehávám", takže budu muset taky o nějakém spacím účesu zauvažovat. Jinak přes den je nosím rozpuštěné, protože si myslím, že mi žádné účesy ani nesluší. Na sport volím klasický culík a na doma také, nebo takový bleskový "sprchovací drdol". Hrozně jsem si oblíbila takové ty gumičky ve tvaru drátu od pevné linky. Bohužel se trochu vytahávají a jedna už mi praskla a nějak je nikde nemůžu sehnat. Teď sháním nějaké širší pevné látkové (nějaké tipy?).

A jak jste na tom s vlasy Vy? Znáte nějakou dobrou pražskou kadeřnici?


1 komentář:

  1. Já jsem nedávno udělala docela radikální změnu - nechala jsem si narůst dlouhé vlasy, jenže ke konci jsem je měla už tak moc zničené, že jsem se na ně už nemohla dívat, a tak jsem zašla ke kadeřnici a odešla jsem bez 15 cm vlasů domů :) Bylo to ale rozhodně lepší, než to za pár let navštívit tady, pokud bych v jejich ničení dál a dál pokračovala a s novým účesem jsem teď velmi spokojená :)

    OdpovědětVymazat