pátek 23. května 2014

Jak se neogrilovat jako prasátko aneb opalovací krémy

Hezký pátek (hurá, začíná víkend) :) Na dnešek jsem původně plánovala ukázat vám pár fotek z loňského pobytu u moře, ale pak jsem zjistila, že je mám doma ve starém počítači, takže super no. Jak bylo posledních pár dnů teplo, tak jsem se úplně letně naladila a hned bych vyrazila někam za slanou vodou a pískem :D

Jako náhradu jsem tedy aspoň vybrala trochu letní téma, a sice opalovací krémy. Jen tak na okraj na zasmání: jenom jsem napsala nadpis, venku začala bouřka, takže myslím, že s opékáním mám na nějakou dobu smůlu.

Jen aby bylo jasno, rozhodně nejsem ten typ, co by jen tak ležel někde na koupališti/u řeky/na zahradě. Opalování jako takové mě vůbec nebaví a je to pro mě ztráta času. Opaluji se za pochodu, takže zásadně podle oblečení. Maximálně když mám chvilku čas, vezmu si plavky a během opékání si čtu. Přesně tak jsem nachytala i první letošní bronz.

Z mého opalovacího stylu plyne, že na nějaké krémy si nepotrpím. Všechny zásoby jsou z loňského roku, kdy jsem se chystala na vodu (krém na obličej) a byla jsem u moře (krémy na tělo).

Opaluji se relativně dobře, málokdy se spálím a když už, není to nic hrozného. To bych skutečně musela prosedět na ostrém slunci několik hodin a v našich středoevropských podmínkách se mi to nestává. 

Ovšem na druhou stranu se nikdy neopálím moc výrazně a zůstávám docela světlá. Minulý rok jsem se vrátila od moře a sestřenka měla opálení mnohem tmavší a to má ke smažení na slunci vztah jako já.

Konec teorie, podíváme se na konkrétní krémy. Tento od Vichy jsem koupila v lékárně. Chtěla jsem něco extra, protože po normálním opalováku se mi hned zhorší pleť. U moře to kompenzuje slaná voda, takže se to vydržet dá, ale někde na Ohři by mě sůl nespasila (nakonec se na vodu nejelo, takže super zbytečná investice). Za toto pidi balení jsem vyplácala 500 Kč. Krém je určen na mastnou pleť se sklonem k akné a má i zmatňovat. No já nevím, ale mě nezmatní absolutně nic, když je třicet stupňů ve stínu a lije ze mě pot. Vůně je taková průměrná, žádná bomba (pardon, lovím v paměti, jsem od něj 150 kilometrů). Každopádně krém jsem místo Ohře využila jen tak na den do města. Přece jen když už jsem ho měla.... A samozřejmě u moře. Vůbec neubývá, takže jsem ho nanášela i na dekolt, abych ho neměla doma pět let. Za tu cenu je samozřejmostí, že proti spálení je to dobrá prevence a ani se mi po něm nezhoršila pleť. Ale stejně je to pro mě potencionální nebezpečí, takže jakýkoliv opalovací krém pomocí čistícího gelu a tonika odstraňuji hned, jak zalezu dovnitř. Nevím proč, ale nesnesla bych nic takového na obličeji v místnosti.

Foto omluvte, jak už jsem psala, nemám krém u sebe a použila jsem starší snímek, který už se na blogu objevil.


Z krémů na tělo vám předvedu dva produkty.


Oba jsem pořídila před odletem k moři a protože už byl konec srpna, v obchodě nebyl moc velký výběr. Cenu vám neřeknu, ale obecně opalovací krémy nejlevnější nejsou a tuším, že ta Nivea byla určitě přes dvě stovky.


Jak vidíte, jedná se o klasický bílý krém, středně hutný. Vůně se mi líbí moc, je to taková ta klasická čistá krémová, která nikdy neomrzí a hodí se i pro pány (na rozdíl od následujícího krému se s ní mazal i táta) :D. Funguje výborně, padesátkou si mažu většinou jen ramena, dekolt...prostě místa, kde je největší riziko spálení v důsledku kolmého dopadu slunce. Na roztírání a vstřebávání si taky nemůžu stěžovat.


Garnier s nižším faktorem bych normálně nekoupila. Ale cenově vycházel tenkrát nejlépe z toho přebraného regálu. Jeho velká nevýhoda je, že obsahuje třpytky. Nejsou moc velké, ale je jich tam hodně a prostě jsou vidět. Na opálené pokožce by to mohlo vypadat dobře, ale já na to nikdy dostatečně tmavá nebudu. Prostě jsem se třpytila jak debil. Tečka. Naštěstí ve stínu to vidět nebylo a ve vodě mi to bylo taky dost jedno. Jinak je krém oproti předchozímu o trochu řidší a je zde nějaký pokus o luxusní vůni, jak píší na obalu. Ale mně se tedy více líbí ta klasická krémová než tohle. Není ani vyloženě sladká, ani vyloženě květinová, prostě taková směs všeho a při tom nepopsatelná. Ani nemusím dodávat, že táta se s tím mazat odmítal :D. A je tu ještě jedna věc. U moře mi to bylo fuk, stejně člověk byl furt ve vodě, u vody na jídle, nebo v noci na pokoji. Ale ať jsem se drhla jakkoliv, vždycky na mě velká část třpytek zůstala a ty pak ulpívaly i na oblečení. Ovšem ještě víc mi to vadí teď, když se občas namažu před pobytem na zahradě. To je fakt trapné se třpytit celý týden a vědět, že to dolů jen tak nepůjde.



V krému jsou malinkaté oranžové tečky - zdroj třpytu





A teď ještě pár obecných informací. Říká se, že opalovací krémy se mohou po sezoně vyhodit, protože ztrácí svůj ochranný faktor. V praxi je to ale trochu jinak. Samozřejmě není dobré patlat se prošlými krémy. Ale kromě klasického data spotřeby najdete na obalu symbol označující, jak dlouho je krém použitelný po otevření. Je to takový pidi obrázek kelímku s nápisem M a s nějakým číslem. Právě tohle číslo udává počet měsíců, kdy je krém po otevření použitelný. Samozřejmě také záleží na teplotě. Neměl by být na sluníčku, v horku.... Moje krémy jsou tedy podle tohoho označení použitelné do konce léta a budu tomu věřit, protože nezměnily barvu, vůni ani strukturu. Pro mě výhoda, protože se nikam k moři nechystám a na to občasné přemáznutí kvůli procházce městem si nic nového kupovat nechci.

A co vy a opalování? Máte nějaké oblíbené přípravky nebo kupujete, co vám přijde pod ruku?

2 komentáře:

  1. Moc zajímavý článek, opalovací krémy jsem do nedávna hrozně podcenovala, mám tatínka z Balkánu a tak mě vždy opalování netrápilo, i když jsem normálně celkem bledule, jen co vysvitlo sluníčko jsem se hezky opálila bez spálení, ale posledních pár let mě lekají zdravotní rizika, které opalování přináší, takže jsem namazaná 50kou od Avene :D a spíš jsem pod slunečníkem :D Ale ten garnier s třpytkama vypadá skvěle!

    http://sugar--spice--nice.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O opalováku od Avene mi říkala kamarádka, ale nakonec mi lékárnice vybrala Vichy. Možná za rok, až mi dojde Vichy, se po něm podívám :D

      Vymazat