pátek 8. srpna 2014

Šampon Vichy Dercos

Hezký páteční podvečer :) Tenhle článek jsem plánovala už dlouho, ale furt jsem se nerozhoupala k závěru (proč se dozvíte na následujících řádcích). Nakonec mi došlo, že k pořádnému závěru nikdy nedojdu, tak jsem "recenzi" dopsala teď. Většinu už jsem měla hotovou, jen jsem otálela, jestli nezměním názor. Šampon jsem kupovala v lékárně a stál mě 349 Kč. Lahvička byla zabalená ještě v krabici, na které je složení a český popis, ale tu mám doma, takže omluvte, že vás o tyhle informace ochudím. Koho by to zajímalo, všechno je stejně napsáno na internetu. Šampon je primárně určený proti lupům a obsahuje selenium jako účinnou látku. Jenže jsem se dočetla v hodně recenzích, že jeho vedlejším účinkem je rychlejší růst vlasů, takže jsem ho samozřejmě musela vyzkoušet. Vybrala jsem si variantu na suché vlasy, protože jsem četla názory, že šampon vysušuje.

Obal
Jednoduchý, elegantní, čistý. Až na tu fotku vlasů, fotky na obalech nesnáším. Ale naštěstí jde o věc funkční a ne o flakonek parfému, který by se měl vyjímat na poličce.




Vzhled a vůně
Šampon má krémovou, poměrně hustou konzistenci. Ta hustota mě docela překvapila, čekala jsem něco vodového. Je oranžový (to dělá to selenium) a to tak, až je pomerančově oranžový. Jak mi poprvé v lahvičce docela voněl (hořce po citrusech), tak na vlasech už mi smrdí. Asi jako prášek na praní s citronem, ale ne v příjemném slova smyslu. Ale zas si říkám, že se jedná o lékárenský šampon, tudíž zrovna tady o vůni moc nejde a hlavní je funkčnost. Změna názoru nastala po pár použitích: fakt smrdí.



Použití
Klasicky se používá tak, že poprvé jej necháte chvíli působit a při dalších použitích to už není třeba. Ale to je hlavně pokud jej máte proti lupům. Já jej ale nechávám chvilku působit také, aby látky pokožka lépe přijala. Přece jenom za ty peníze chci super husté a dlouhé vlasy :D Šamponu stačí běžné množství, takže lepší dát méně a pak přidávat.

Výsledky
Hned od prvního použití pozoruji, že vlasy jsou docela nadýchané. Ale co mě překvapilo nejvíc je, že ačkoliv mám variantu na suché vlasy, dva dny po umytí vypadají stále nemastně. Ale je fakt, že možná trochu vysušuje vlasy u konečků. To mě však příliš netrápí, protože stejně používám kondicionér. Už jenom kvůli tomu, že to aroma šamponu nemusím (ještě že jsem si koupila to mega balení American Cream). Také bezvadně funguje na zklidnění pokožky hlavy po použití suchého šamponu, ale to zvládají i levnější šampony.

Problém je, že fakt smrdí. Nejsem schopná s ním jít mezi lidi a ani kondicionér to úplně nepřebije, když si ho nedávám až k hlavě. Zkoušela jsem ho používat aspoň na chatě, kde smrad nikoho, kromě mě, neobtěžoval. Bohužel při zapocení pod helmou na kole nebo i při běhu se aroma rozvine ještě víc a ještě do podivnějšího smradu. Tím se tedy vylučuje pravidelné používání. Takže můj verdikt na jeho vliv na růst vlasů? Těžko říct. Bez pravidelného používání nelze posoudit. Ale pokud jste zvědaví a není vám líto peněz, jděte do toho. Sama jsem zvědavá, jestli by fungoval.

Rozhodně ho ale zkuste, pokud máte problémy s lupy, na které je primárně určen. I když jen tak mezi námi, i na to zaručeně existuje něco levnějšího.

A velký závěr? Kupte si na růst vlasů radši Biohar. Je levnější, nesmrdí a je funkční. Vichy Dercos je drahý a smradlavý francouzský vynález.


Zkoušely jste ho na růst vlasů nebo proti lupům?

2 komentáře:

  1. Pravdupovediac chcela som si ho kúpiť, ale ja si dosť potrpím aj na vôňu šampónu, nielen účinok, takže vďaka za recenziu! :3 prišla mi vhod :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač :) Kdo ví, jestli by fungoval nebo ne, ale je opravdu těžké chodit se smradlavou hlavou :D

      Vymazat