neděle 10. srpna 2014

Loňská dovolená v Turecku

Hezký nedělní večer :) Všude se to jen hemží posty z dovolených a výletů. Já letos u moře nebyla a ani se nechystám. Upřímně nesnáším horko a moře mi stačí vidět občas. Krom toho, nebudem si lhát, ale ve dvaceti je dovolená s rodiči dost na prd :D Párkrát jsem byla jen s tetou a sestřenkami a byla to super dámská jízda. Akorát mi vadilo, že večer se prostě zalezlo na pokoj a nic. Já, i kdybych měla chodit každý večer jednou uličkou s krámky, bych tudy ráda chodila. Protože sedět na posteli můžu doma. No ale o tom až jindy, možná najdu i fotky z dalších dovolených :)

V Turecku jsem byla minulý rok koncem srpna. Vše bylo přes cestovku Exim Tours, konkrétně přes nějakou brněnskou pobočku, kde pracovala žena jednoho známého. Díky bohu, protože nám doporučila připlatit si za hlavní budovu. Za těch pár tisíc navíc to stálo, protože spolucestovatelé, co bydleli v budově vedlejší, měli o dost nižší komfort.

Hotel Yelken měl sice pět hvězdiček, ale podle mě to tomu moc neodpovídalo. Po příletu jsme čekali dost dlouho na pokoj. Ten špatný nebyl, bylo tam čisto a tak, ale nic, co by si člověk představoval pod pěti hvězdičkami. Kladně hodnotím jídlo. Výběr byl pestrý, spousta zeleniny atd. Ale je fakt, že týden tam mi stačil, protože po nějaké době se přejí všechno a jak to tak bývá, jídla jsou podobného stylu. U moře bych čekala, že budou denně nějaké ryby a mořské potvory, ale to se nestalo. Prý jednou za týden se něco takového dalo speciálně objednat, ale nám nic takového nabídnuto nebylo.

Byli jsme v oblasti Bodrum, což je turecké snobské letovisko. Jezdí tam nejen turisté, ale i bohatí lidé z tureckých měst. Na pohled je to tam sice krásné, vše upravené, samé vily s bazény. Ale zas přijdete o takovou tu pravou atmosféru, tedy pokud nejste ochotní trochu cestovat. Náš hotel byl přímo na pláži. Ven jsme chodili jen podél pobřeží, protože za hotelovým pozemkem byly takové nepříliš vábně vypadající rozpadlé vily (i když ještě nedávno musely být nádherné).


Hotel nešel vyfotit lépe, protože už takhle jsem měla na zádech nalepený plot vedlejší vily.


Výlet do Efesu. Historii neovládám a rozpadlé ruiny mě moc neberou, takže jako zážitek ok, ale nemusela bych to vidět podruhé.






Bohyně Níké, bystřejší spatří i slavný znak ze sportovního oblečení (je to ta fajfka pod její pravou rukou).



Celsova knihovna


Na konci téhle cesty byste dřív našli moře. To bohužel ustoupilo, takže dnes byste ho hledali marně.


Nedaleko Efesu na mega kopci: zeď přání u místa, kde se údajně narodila Panna Marie (vypadalo to jako mrňavý strohý kostelík). Jestli už uvažujete, co si budete přát, ušetříte za letenku. Nefunguje to :D


Artemidim chrám byl jen pár minut autobusem pod výše zmíněnou památkou.


A teď už nejlepší výlet na Pamukkale. Z Bodrumu jsme tam jeli sice asi 4 hodiny, ale stálo to za to :) Před samotnými jezírky jsme museli vidět jedno z mnohých divadel (určitě bylo v něčem nej, ale takovou paměť nemám). Pokud vám někdo řekne, že se jedete koupat, neposlouchejte a vemte si pořádné boty, k divadlu je to v sandálech pěkná štreka.



V areálu byl i Kleopatřin bazén. Koupel v něm má přinášet krásu a mládí. Bohužel jsme měli málo času a víc nás lákala jezírka (krom toho koupel u Kley něco stála), takže si bohužel budu muset dál kupovat kosmetiku.


A tady už slavná travertinová jezírka. Musíte si zout boty a ve vrchních částech je narváno, proto se vyplatí sestoupit k nížeji položeným jezírkům. Povrch překvapivě neklouže, ani nepálí.





Když vlezte do vody, okamžitě máte za plavkami bílé blátíčko. Vyndavat ho je chuťovka. Voda má údajně opět zázračné účinky na krásu, ale po hodině nelze posoudit :D Jezírka zde najdete hodně mělká, ale i taková, kde je voda po pás. Voda je samozřejmě  krásně teplá. Ještě by asi stálo za zmínku napsat, že pokaždé je otevřená jiná část kvůli ochraně krajiny. Doporučuji tam vyrazit co nejdřív, než jezírka pro koupání zcela uzavřou.


Okolí hotelu a pláž jsem nefotila, protože to nepovažuji za extra zajímavé. Na téhle fotce jsem se rozhodla zkusit vodní skútr (cca 2000 Kč na 10 min, ale pokud jste mladé a očividně tam nemáte přítele nebo manžela, dá se ukecat sleva nebo delší čas) . Překvapilo mě, jak je to fyzicky náročné. Po deseti minutách jsem necítila stehna a každá vlna je jako náraz na skálu :D Mimochodem ten chlap u vodních sportů byl pěkně otravný, vlezlý a slizký a to to dokonce nebyl ani správný Turek :D Několikrát denně mě zval někam na rande :D Ale pozitivní bylo, že dokud jsem neřekla rázné ne, bral mě zadarmo do člunu, když vezl nějaké lidi na takovém tom banánu nebo jiné atrakci :D


Celkově to byla hezká dovolená. Až na rodiče. Příště bych rozhodně vyrazila s partou kamarádek, případně s přítelem. Personál hotelu byl milý. Číšníci pozorní. Opět ale spíše k mladým slečnám, jak už to v těchto zemích chodí. Sama bych tam rozhodně nejela, protože někteří místní jsou až moc vlezlí.

Určitě jsem toho polovinu zapomněla napsat, protože mám dneska extra pomalý internet. Článek jsem dávala dohromady asi tři hodiny i s večeří a mytím vlasů :D Kdyby vás něco zajímalo, ptejte se v komentářích :)

Byli jste v Turecku?

6 komentářů:

  1. Pamukkale je krasny, byl jsem tam pred dvema roky. Letos jsem byla take v Turecku a jela bych tam klidne znovu. A k mori bych mohla furt, nedokazu si predstavit, ze bych nejaky rok nejela.
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se dá do jedné země jezdit dlouho a pořád je co objevovat :) Hlavně někde, kde je dost památek, což v Turecku je :) Závidím, že Ti nevadí horko, čekání na letišti a další zábavy spojené s cestováním :D

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Děkuju :) Hlavně Pamukkale je super zážitek :)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Děkuji za chválu :) Až se divím, protože vše je foceno starým foťákem a něco možná i mobilem :D

      Vymazat