středa 4. června 2014

Péče o vlasy červen 2014

Dnes je tu opět článek na mé oblíbené vlasové téma :D Psala jsem jej několik dnů, takže je trochu delší, ale snad obsahuje všechny potřebné informace.

Abych vysvětlila svou posedlost péčí o vlasy: asi do sedmi let jsem měla vlasy krátké. Mamka chodila také vždy ostříhaná na krátko a nechtěla se mými vlasy zabývat (do dneška jsem jí to neodpustila). Samozřejmě jsem záviděla všem kamarádkám dlouhé vlasy. Jedna byla dokonce krasobruslařka a měla dlouhé blond vlasy skoro až pod zadek, které jsem jí hrozně ráda česala :D No pokud jste to některá zažila, určitě chápete moje trauma :D Pak jsem měla úplně hrozný střih podle hrnce. Kadeřnice byla úplně neschopná, stříhala důchodce i mladší lidi podle stejného střihu a vždycky mi ustřihla místo pár centimetrů polovinu vlasů. Mamku samozřejmě nenapadlo mě vzít jinam, protože jak už jsem psala, vlasy a kosmetika jdou mimo ní. Až pak jsem se vzbouřila a řekla, že na účes "středověký princátko s ofinou" prostě nejdu.

Od té doby mi samozřejmě vlasy poporostly, ale stále jsem nedosáhla své vysněné délky. Momentálně mám vlasy těsně nad prsa a chtěla bych ještě aspoň 10 cm. Teoreticky je to snadné, ale v praxi mi to furt nějak nejde, a když už se skoro blížím, je třeba vlasy ostříhat.

Naposledy jsem udělala chybu s melírem. Momentálně už mám na většině vlasů tmavý přeliv, který se kupodivu skoro nevymývá a jenom lehce promelírovaný vršek. Nejradši bych se na to vybodla a nechala si dát tmavou i na zbytek, ale minule jsem si koupila drahý silver od Loréalu, takže minimálně ještě jednou na melír zajdu. Ale pramínků budu chtít ještě míň než teď. Během té doby snad šampon spotřebuji :D

Pokud to jen trochu jde, snažím se omezit mytí. Normálně to už druhý den není ono, ale ideálně se snažím mýt jen jednou za tři dny. Bohužel už začíná období teplého počasí a tím i pocení a většího maštění vlasů. A hlavně pokud jsem na chalupě, jezdím většinou denně na kole a pak si vlasy mýt musím, protože nesnáším zpocenou pokožku hlavy (a pod helmou se zapaří a zapotí důkladně). Navíc u mě se maštění neprojevuje navenek, ale nejdřív mě začíná svědit hlava "pod culíkem". Nevím, čím to je, ale prostě od týla se to přesouvá výš a svědění se šíří po celé hlavě. Teď jsem to tedy popsala fakt stylově :D Každopádně kdybych byla týden někdy sama na chalupě, teoreticky bych mastnou hlavu vydržela, ale kvůli svědění je třeba vlasy umýt.

A teď už tedy k jednotlivých produktům, co momentálně na vlasy používám.



Garnier Fructis na rychle se mastící vlasy
Před pár lety....no možná víc než pár, určitě to bylo ještě na základce...jsem používala tento šampon neustále. Nedávno jsem našla na chalupě ještě jednu lahvičku (mamce asi ušlo, že už používám pár let něco jiného a koupila to první, co viděla), takže jsem se rozhodla jej dodělat, abych si pak na prázdniny mohla přivézt něco jiného. Dříve mi to divné nepřišlo, ale jak se o to více zajímám, tak mě fascinuje, že má konzistenci krémovou, zatímco většina šamponů na mastné vlasy je spíše gelová. Jinak nádherně ovocně voní. Pro mě je to dokonalá kombinace tropů, léta a vzpomínek na mládí :D Pění dobře. Bohužel to složení není úplně super, jsou v něm silikony. Mě sice potěší, když je v šamponu nenajdu, ale hlavní kritérium při koupi to není. Vlasy jdou po něm rozčesávat dobře a dřív jsem skoro nikdy nepoužívala kondicionér (to bylo před melírovacími experimenty, teď už kondicionérovat musím). Co se maštění vlasů týče, nezaznamenala jsem po Fructisu žádné oddálení mytí. V životě jsem se ho už napoužívala fakt hodně, takže o dalším balení určitě neuvažuji. Stejně mi tohle vystačí ještě na dost dlouho.



Kondicionér Ryor
Ano, stále se odněkud vynořují další a další balení. Jak už jsem psala kdysi v recenzi, je to hrůza. Na přírodní vlasy stačí, na melírované a poškozené je nedostatečný a vlasy po něm těžko rozčesávám. Snad už nikde v zásobách na další balení nenatrefím.



Šampon Rehab od Lush
Rehab mám už skoro rok, proto jsem si ho vzala i na chalupu, aby se mi doma nezkazil. Je o dost vodovější než klasické šampony a voní jako ovoce osvěžené mentolem. Je určen na poškozené vlasy a obsahuje i olivový olej, přesto vlasy nezatěžuje a nemastí. Jeho složení je přece jen docela přírodní v porovnání s Fructisem, takže mám lepší pocit, když je střídám. Šampony by se stejně střídat měly, tak většinou volím právě Lush na střídačku s "chemií". Rehab si dávám hlavně, když se zapotím na kole. To je v podstatě denně a už jenom proto nechci používat dokola nic chemického. A i když je tento šampon dražší, určitě bych uvažovala o dalším balení.



Tuhý kondicionér Jungle, Lush
Nechala jsem si ho od mamky dovézt z Prahy, protože mi bylo líto efekt Rehabu zabíjet nějakou chemií od Ryoru. Voní jako tropické ovoce a je praktický i na cesty, nikde nic nevyteče. Zatím jsem ho použila jen párkrát, tak nechci dělat žádné závěry a časem určitě bude recenze. Mohu jenom napsat, že manipulace s ním je složitější a že mi vůně ve vlasech moc dlouho nevydrží.



Směs olejů z Turecka
Sice mám tuhle lahvičku s vůní granátového jablka už od léta, ale moc jsem ji nepoužívala, protože mi jí bylo líto. V přepočtu stála kolem 300 Kč, takže žádná sranda. No ale tak vzali nás do nějakého snobského obchodu, znáte tyto zájezdy. Určitě něco podobného seženete i v nějakém specializovaném obchůdku s řeckým nebo tureckým zbožím. Popřípadě si můžete oblíbené oleje doma smíchat samy nebo jen použít kokosový, popřípadě arganový a další profláklé vlasové "zázraky". V poslední době jsem na oleje nemožná a i minimální dávka mi většinou zmastí vlasy, proto jsem vyřadila na nějakou dobu kokosový. Ale tohohle tureckého mi bylo líto, takže jsem ho začala používat. Buď si hned po umytí malinko rozetřu v dlaních a vmasíruji do délek vlasů nebo si dělám masku z trochu většího množství, například půl dne před mytím, pokud jsem doma. Je fakt, že i tak aplikaci někdy nevychytám, ale jsem v zapadákově u lesa, tak je to jedno :D Vlastně je to jediná maska, co teď používám, protože všechny ostatní jsem si nechala doma.



Ochranná péče s UV filtry, Oriflame
Upřímně netuším, jestli se tenhle sprej ještě vůbec vyrábí. Mám ho už dlouho, když ještě sestřenka dělala Oriflame. Nakonec mi ho dovezla až po dovolené u moře, takže mi byl tenkrát dost na nic. Od té doby jsem ho sem tam v létě použila, ale jak vidíte, ani za těch několik let jsem nedošla za polovinu. Myslím, že už ani žádné ochranné UV filtry neobsahuje, ale je mi líto ho vyhodit. Na obalu sice píší, že je to kondicionér, ale to je dost zavádějící, protože vlasy nevyživuje a lépe po něm rozčesat rozhodně nejdou. Má se aplikovat na mokré vlasy před pobytem na slunci. To mi vůbec nevyhovuje, protože já hned po umytí vlasů chodím ven málokdy a přijde mi zbytečné vlasy zatěžovat dřív, než je nutné. Jinak vlasy trochu slepuje a jsou po spreji hrubší. Takže za mě je to dost velká zbytečnost a myslím, že bych ani nepoznala rozdíl, kdybych ho nepoužívala. Ostatně u nás slunce není tak brutální jako někde u moře, tam bych už nějakému významu těchto UV přípravků věřila.



Biohar
Tahle vodička na růst vlasů je docela známá. Mám už druhé balení, ale ještě jsem neudělala recenzi. Popravdě stále si nejsem jistá, co si o tom myslím. Dávala jsem vlasům dost zabrat melírováním a přelivem, takže jsem byla stříhaná 2x během 4 měsíců a nějak jsem rychlost růstu nehlídala. Teď už ale pravidelně fotím odrosty, tak uvidím. Co ale mohu potvrdit je, že nějaké nové vlasy po něm rostou. Jsou to ale jen takové ty jemné jakoby dětské, tak uvidím, jestli ještě zesílí.



Schauma Silver reflex
Byla hodně levná a řekla jsem si, že ji zkusím, když mi Swiss O´Par nezabral. Funguje dobře a vlasy nevysušuje. Efekt je postupný, takže nehrozí stříbrná hlava po jednom použití. Ani nevím, proč jsem si koupila další silver od Loréal. Každopádně Schaumu si nechám na chalupě a kdybych jí nestihla vypotřebovat, tak nevadí, protože za nějakých 50 Kč by to nebyla velká ztráta. Hlavně musím spotřebovat ten Loréal, který byl 5 dražší. Hned, jak se příští týden dostanu domů, budu poctivě silverovat :D



A ještě něco málo k účesům a další úpravě.
Na česání stále používám Tangle Teezer, bez kterého už nemůžu žít. Všechno ostatní mi vlasy hrozně trhá.




Na nějaké účesy moc nejsem, takže na ven nosím vlasy rozpuštěné a na doma culík nebo nějaký primitivní "sprchovací" drdol. Skřipec mám už hodně let a na doma mi zatím stačí. Střídám ho s gumičkou ve tvaru drátu od telefonu. Tahle je už dost vytahaná a vybledlá, ale jinou u sebe zrovna nemám. Čelenka je ještě někdy ze školky (i když jsem měla krátké vlasy, občas jsem mámu ukecala, aby mi pořídila něco takového) a je čistě na domácí použití nebo na nanášení masky. Má vespod zoubky, takže suprově drží. A malá sponka je z nějaké sady, ale zbytek mám doma rozstrkaný všude možně, jde jen o to, jakou barvu zrovna najdu :D Sponky používám maximálně pokud mi nedrží čerstvě ostříhaná patka nebo když se mi uvolní pramínek z drdolu při nanášení masky na obličej.



Také jsem si nedávno z velké horlivosti koupila ty profláklé vycpávky do drdolu a samozřejmě hned dvě, klasickou a pak jednu docela velkou. Fakt nechápu, proč ta velká stála 50 Kč a ta malá stovku :D Jako ne že bych na veřejnost vyšla ven s drdolem, ale třeba jednou... :D Blbé je, že jak mám vlasy sestříhané, tak mi ten drdol nejde udělat. Hrozně bych chtěla mít vlasy střižené do jedné délky nebo třeba do "oblouku", ale to bych je měla upláclé u hlavy a ještě by mi střih nešel k obličeji. Což je škoda, protože by se ty vlasy i ničily míň jak sestříhané.

Obecně myslím, že každý účes má plus i minus. Rozpuštěné vlasy se ničí třením o oblečení, židli atd, hlavně u sestříhaných je to blbé. Gumičky časem vlasy lámou, i když máte sebelepší druh (teda krom těch s kovovým spojem, ty bych si do vlasů nedala nikdy), proto není dobré nosit furt culík. Drdoly jsou už jiná otázka, ale v tom já se tolik nevyznám. jenom je mi jasné, že skřipce můžou vlasy "řezat" nebo příliš utažené dusí pokožku hlavy.

Tímto vás prosím i o radu. Vždy, když mi vlasy narostou do určité délky, začnu si je v noci přilehávat. nemáte nějaký trik, jak na to? Popřípadě tip na nějakou gumičku, pokud spíte s volným copem? Nechci, aby mi konečky začaly upadávat, ale zatím mě nic lepšího nenapadlo, tak pátrám po vhodné gumičce.

A to je zatím vše. Ještě mě napadlo, že bych začala dělat takový "seriál", jak pokračuje růst mých vlasů a tak. Když tak mi napište, jestli by vás to zajímalo a můžeme společně bojovat za delší vlasy :D Ale myslím, že bych začala až za několik měsíců, až budu mít pryč melír a vlasy budu mít barevně sjednocené přelivem, protože do té doby se častějšímu stříhání asi nevyhnu.

A teď je to už opravdu vše :D Klidně se v komentářích svěřte, co na vlasy aktuálně používáte a jestli měníte péči podle ročního období nebo máte po celý rok stejný systém :) Jo a jestli jednou budete mít dceru, nenuťte ji mít krátké vlasy :D

Žádné komentáře:

Okomentovat