úterý 10. prosince 2013

Zimní péče o rty

Ahoj! Dnes se s Vámi podělím o nějaké informace na téma péče o rty v zimě. V chladném počasí rty trpí mnohem víc, nedělají jim dobře přechody z tepla do zimy a naopak, jsou neustále vystavené vlivům počasí a nedej bože, když si rty občas olízneme. "Odměňují" se nám praskáním, šupinkováním a občas i popraskanými koutky.

Začnu u těch popraskaných koutků. Dříve jsem s nimi problém neměla, až poslední rok a půl mě občas z ničeho nic přepadnou, bez ohledu na počasí. Někdo radí užívat vitaminy, já však beru B komplex, Biosil i Celaskon a nic. V lékárně mi dali jakousi mastičku úplně k ničemu, až pak jsem objevila zázrak: Borozan. Je to krém určený na nos odřený od rýmy, ale na koutky mi nikdy nic nezafungovalo líp.

Z běžnější péče spoléhám v zimě na balzámy na rty. V každé kabelce mám klasické Labello. To mi však na zimu nepřijde extra výživné a je nutné přemazávat rty často. Mnohem raději mám na zimu balzám od Oriflame. Mám jej už docela dlouho. Cenu nevím, dostala jsem ho jako dárek. Měl by to být ten jejich legendární zázračný kelímek, avšak v praktičtějším balení na ven. Je poměrně hutný a výživný, takže jej mám v kabelce do školy.



Samozřejmě existuje spousta druhů, já jich mám doma také více, ale v nejbližší kabelce jsem měla zrovna tohle


Za největší zimní poklad považuji Bio Karité 100 procentní bambucké máslo od Saloos. Mám jej už asi půl roku a vůbec neubývá. Je to multifunkční věc na všemožná suchá místa atd. Vzhledem k nepratickému balení na ven jej používám doma, hlavně před spaním nebo ráno před odchodem do školy. V zimě, kdy se mi rty vlivem topení vysušují hodně, má stálé místo i na psacím stole. Jediná nevýhoda je paradoxně jeho neubývání. Přece jen i když si myji ruce, nejsou úplně sterilní a bakteriím se v kelímku určitě hodně líbí. Proto je fajn mít nějakou malou krabičku, máslo rozdělit a polovinu někomu darovat. Je to lepší jak ho nechat zkazit nebo pěstovat kolonii bakterií.




2 komentáře:

  1. • Od Saloosu jsem ještě nic nezkoušela.
    • Mám moc ráda balzám v kovovém kelímku - pomerančový od zn. Balea. Používám ho hlavně na noc, kdy mi hezky hydratuje rty.
    • Během dne používám balzám od Isany nebo Marks & Spencer

    OdpovědětVymazat
  2. ten pomerančový nezní špatně :) přiznám se, že u Baley jsem po balzámech na rty nikdy nepátrala

    OdpovědětVymazat